
Jätame B Corp sertifikaadi
Pärast aastatepikkust diskussiooni B.Lab-iga ettevõtte B.Corp standardi parandamiseks, ei saa Dr. Bronner´s oma sertifikaati enam uuendada.
Dr. Bronner´s, Põhja-Ameerika enimmüüdud looduslik seebibränd ja kõrgeima punktisumma saanud B.Corp, teatas 11.02.2025, et loobub oma B.Corp sertifikaadist ega uuenda seda. Teadaanne järgneb Dr. Bronner´si mitmeaastasele kampaaniale, mis kutsus B.Labi üles parandama oluliselt B.Corpi standardit. Dr. Bronner’si arvates ei ole B.Lab täitnud oma lubadust rakendada uusi standardeid, et vältida B.Corpi missiooni nõrgenemist ja kaitsta sertifikaati ettevõtete eest, kes soovivad kasutada seda turunduseesmärkidel, mis kujutaksid neid eetilisemana, kui nad praktikas on.
Dr. Bronner’si tegevjuht ja president David ja Michael Bronner:

„Dr. Bronner´si ja paljude sertifitseeritud B.Corp´ide jaoks on „Business for good” ("äri heal eesmärgil") midagi enamat kui trendikas ja kasumlik turundusstrateegia. Sihtotstarbelise ettevõttena teeme äri selleks, et modelleerida õiglasemat majandust ja näidata, et tõeliselt konstruktiivne, mitut sidusrühma hõlmav lähenemine kapitalismile võib olla normaalsus. B.Corpi sertifikaadi terviklikkus on ohustatud ja sertifitseerimise jätkamine on vastuolus meie missiooniga.
Rahvusvahelistele ettevõtetele, sh. Unilever Australia ja Nespresso, antav kasvav arv sertifikaate 2022. aastal, millele järgnes Nestle Health Sciences 2023. aastal, näitas, et B.Lab ei ole pühendunud oma B.Corpi sertifikaadi ja liikumise terviklikkuse kaitsmisele ega valmis tagama, et sertifikaati ei kasutata tarbijate eksitamiseks. Meie jaoks on vastuvõetamatu sama logo ja sõnumite jagamine maailmale kasulikkuse kohta suurte rahvusvaheliste CPG-ettevõtetega, kellel on olnud tõsiseid ökoloogia- ja tööjõuprobleeme ning kellel puudub tarneahelate põhjalik või usaldusväärne öko-sotsiaalne sertifikaat.
Dr. Bronner’s on pikka aega propageerinud B.Labi. Aga just nimelt eriti suured, rahvusvahelised ettevõtted peaksid olema kohustatud sertifitseerima kõik suuremad tarneahelad usaldusväärsete öko-sotsiaalsete sertifikaatidega, et olla osa Certified B Corpi kogukonnast. See nõue takistaks ettevõtetel, kellel on ressursid ja võime sertifitseerida kõiki oma peamisi tarneahelaid, kuid kes otsustavad seda üldse mitte teha või ainult osaliselt, taotleda turunduseesmärkidel B.Corp sertifikaati. Põllumajandusmaa pindala, kaasatud töötajate ja põllumeeste arvu ning sotsiaalse ja keskkonnamõju ulatuse osas jäävad suurte CPG-toidu-, kosmeetika- ja tekstiiliettevõtete tarneahelad nende tegevuse mõjule nende peakontori asukohariikides.
Ettevõttes kasutatavad põllumajanduslikke toorained – olgu selleks liha, piim, munad, palmiõli, kakao, kohv, puuvill ja mis tahes muud – toodetakse sageli sotsiaalse ja keskkonnamõju seisukohast kohutaval viisil. Tooraine kasvatamine ja sellele järgnev töötlemine, olgu see siis õli- ja tekstiilivabrikutes, tapamajades või lõikamis- ja õmblustöökodades, võib toimuda kas ebaeetilisel või säästvamal ja generatiivsemal viisil, pidades silmas põllumeeste, töötajate ja loomade heaolu ning pinnase, kogukonna ja ökosüsteemi tervist.
Industriaalne põllumajandus on ökoloogiline ja sotsiaalne katastroof ning kliimamuutuste ja kuuenda massilise väljasuremise peamised tegurid, mille inimkond põhjustab. Kõigi suuremate rahvusvaheliste tarneahelate usaldusväärse kolmanda osapoole öko-sotsiaalse sertifikaadi nõudmine kaitseks selle eest, et ettevõtted ei kasutaks B.Corp sertifikaati jätkusuutmatute ja ebaõiglaste tavade varjamiseks. Kuigi mõned B.Corp sertifikaadiga toidu-, hügieeni- ja tekstiiliettevõtted võtavad vastutuse ja sertifitseerivad kõik suuremad tarneahelad usaldusväärsete öko-sotsiaalsete sertifikaatidega, sealhulgas meie lugupeetud partnerid Patagonias, on neid kahjuks vähemus ja B.Lab seda ei nõua.
Me ei ole näinud B.Labi poolt adekvaatset, läbipaistvat ja õigeaegset tegevust standardite või sertifitseerimisprotsessi ajakohastamiseks meie probleemide lahendamisel. Nüüd on meie ainus võimalus sertifikaadist loobuda. Loodame, et lahkumine ajendab vajalike ja hilinenud meetmete kasutuselevõttu ning et liitlased, kes on endiselt B.Corp'i sertifitseeritud, jätkavad pingutamist, et standardit seestpoolt parandada."
Dr. Bronner’s sai esmakordselt B.Corp sertifikaadi 2015. aastal ja uskus, et nii B.Lab kui ka Certified B Corp´i laiem kogukond võivad olla olulised jõud globaalse majanduse üleminekul majandusmudelitele, mis toovad tõeliselt kasu inimestele ja planeedile.
Ettevõtte skoor on iga kordussertifitseerimisega tõusnud ja viimati 2022. aastal saavutas ettevõte ülemaailmselt seni kõrgeima B.Corp skoori 206,7, ületades varem nimetatud punktide ülemmäära 200. Kõigi hindamise läbinud ettevõtete keskmine hinne on 50,9 ja skoor 80 kvalifitseerub ettevõtte sertifitseerimiseks. Teine skoori saanud ettevõte Dr. Bronneri järel on South Mountain Company, kelle skoor on 189,4.
Dr. Bronner’s jääb Californias seaduslikult registreeritud tulundusühistuks, mis lubab ettevõtte põhikirjas ja usalduskohustustes sidusrühmadena hõlmata sotsiaalseid ja keskkonnahuve ning kinnitab, et kasum ei ole äriotsuste tegemisel ainuke stiimul.
Osana ettevõtte jätkuvatest jõupingutustest veenda B.Labi rakendama oma standarditele ja sertifitseerimisprotsessidele sisukaid kaitsemeetmeid, tegi Dr. Bronner's 2022. aasta juunis koostööd teiste asjaomaste B.Corp´idega, et väljastada avalik kiri, milles väljendatakse muret konkreetsete rahvusvaheliste ettevõtete B.Corp sertifikaadi pärast, hoolimata nende ebaeetiliste ettevõtete pikast ja hästi dokumenteeritud äritegevusest. 2023. aasta jaanuaris saatis Dr. Bronner’s ainuisikuliselt B.Labi juhtkonnale kirja, milles soovitas, et kui ettevõte ei näe 2024. aastaks läbivaadatud standardis kehtestatud rahuldavat lähenemisviisi, loobub ettevõte tõenäoliselt oma B.Corp sertifikaadist.
Dr. Bronner´si iga-aastast B.Corpi sertifitseerimistasu makstakse kuni 2025. aasta septembrini. Ettevõte on juba alustanud B.Corp´i logo eemaldamist turundusmaterjalidest.
_______________________
Dr. Bronner’s on Californias asuv iseseisev pereettevõte, mis on pühendunud asutaja Emanuel Bronneri visiooni austamisele, valmistades kõrgeima kvaliteediga sotsiaalselt vastutustundlikke ja keskkonnasäästlikke hügieenitooteid ning pühendades kasumi parema maailma loomisele.
Dr. Bronner´si pühendumus sotsiaalsele õiglusele, keskkonnasäästlikkusele ja eetilisele äritegevusele on osa ettevõtte missioonist rakendada ettevõtte ikoonilisele seebisildile trükitud "ALL-ONE" filosoofiat praktikas ja integreerida need ideaalid oma tegevuse kõigisse aspektidesse. Ettevõte piirab juhtide palkade ülempiiri, mis on 5 korda kõrgem oma madalaimast tasustatavast positsioonist ja annetab kogu kasumi, mida pole vaja äritegevuse arendamiseks.
2024. aastal teenis dr Bronner’s ca 209 miljonit dollarit puhastulu ning andis ca 8 miljonit dollarit heategevusse. Kokku on Dr. Bronner´s annetanud üle 100 miljoni dollari alates 1998. aastast, mil juhtimine anti üle praegusele põlvkonnale.
Ettevõte tähistas 2023. aastal 75. tegutsemisaastat.